La llegenda de Sigurd

CONTEÚDO LINGUÍSTICO: Estructura narrativa

SINOPSE:

Sigurd és l’heroi més valent, fort i ben plantat de les llegendes nòrdiques. Els seus pares van morir quan ell era un infant, per això va créixer al costat de Regin, un nan amb males intencions, que el va entrenar per a ser un gran guerrer.

CONTEÚDO LINGUÍSTICO:

La llegenda de Sigurd prové de l’època medieval i s’ha conservat a través del temps per mitjà del text narratiu. L’estructura narrativa clàssica presenta una sèrie d’esdeveniments temporals que mantenen entre sí una relació de causa i efecte.

Jogos desta história

Classifica

Col·loca els diferents elements al grup corresponent.

En quins altres contes surten?

Organitza aquests contes segons hi surtin nans, castells o espases:

Relacions causals

Selecciona el personatge segons qui ho va fer i on va trobar la solució.

Els intrusos

A la il·lustració hi ha tres elements estranys que corresponen a altres il·lustracions del conte. Pots trobar-los?

Abans o després?

Selecciona l’ordre correcte de les imatges segons si passa abans o després.

Veritat o Mentida?

Respon si les frases següents són veritat o mentida.

Atividades e orientações

O que os pais e educadores podem fazer para promover maior aprendizagem e leitura diferente

PISTAS

ABRIR

Por meio de expressões e ilustrações que ampliam as possibilidades de interação do adulto com a criança em relação ao tema, as pistas trabalham e aprofundam o conteúdo linguístico central de cada história.

ATIVIDADES

ABRIR

Além de propostas específicas relacionadas ao conteúdo linguístico de cada história, as atividades sugeridas exemplificam intervenções gerais que o adulto pode propor antes, durante e depois da leitura dos contos para as crianças.

ANÁLISE DE GESTOS

ABRIR

Por meio da leitura realizada por um leitor experiente gravada em vídeo, o adulto encontrará elementos que o ajudarão a enriquecer sua experiência durante a leitura de contos para as crianças, aprimorando suas habilidades.

PARA SABER MAIS

ABRIR

Um guia de fundamentação teórica onde é possível conhecer mais sobre o conteúdo linguístico abordado em cada livro e as possibilidades de aprendizagens que são potencializadas, ampliando os contextos de interação do adulto com a criança.